Vai aktiera mūžs ir kā brīnišķa dziesma, kas beidzas ar bēdīgiem akordiem?
Viens no nedēļas diskusiju tematiem bija par pieminekļa vietas izvēli nesen mūžībā aizgājušajai Vijai Artmanei. Izrādās gan, ka pēc Latvijas likumiem jāpaiet desmit gadiem, lai par to sāktu domāt. Bet vēl pirms mēneša sabiedrībai nācās runāt, kas notiek ar izciliem skatuves meistariem mūža nogalē. Tā vien šķiet, ka teiciens "aktiera mūžs ir kā brīnišķa dziesma" ir par ārzemniekiem. Pašu mājās šai dziesmai ir minora akordi.
17.11.2008 08:00
Komentāri [40]
Uz rakstu ››
chingacguks
17.11.2008 09:12
Nevar jau visu mūžu saulītē vien gozēties! Jeb vai viņi uzskata, ka bijušie policisti, medmāsas, skolotāji, pārdevēji, inženieri utt. utml. dzīvo pārticībā?
Tā jau viņi slauc īpašu govi - kultūrkapitāla fondu, kas ir sociālā netaisnīguma iemiesojums, jo uzbaro tikai savējos un pietuvinātas personas.
Vajadzētu domāt un runāt par visiem sociāli neaizsargātajiem, nevis tikai par īpašu kastu - aktieriem.
Tā jau viņi slauc īpašu govi - kultūrkapitāla fondu, kas ir sociālā netaisnīguma iemiesojums, jo uzbaro tikai savējos un pietuvinātas personas.
Vajadzētu domāt un runāt par visiem sociāli neaizsargātajiem, nevis tikai par īpašu kastu - aktieriem.
atbildēt
0
uh >> chingacguks
17.11.2008 09:27
Aktieri IR iipasha kasta,jo to ko atdod vinji,to sauc par veseliibu,tie ir nervi.Un ja Tu esi taads nejeega un nesaproti,ka par aktieri nevar kljuut un izmaaciities kursh katrs,atshkjiriibaa no aarsta un policista,tad labaak paklusee.Tu nesaproti arii to,ka aktieri taa ir iekaartoti,ka vinji bez teaatra NESPEEJ dziivot,taa ir sho cilveeku nolemtiiba,liktenis...sauc kaa gribi.
atbildēt
-3
ana >> chingacguks
17.11.2008 11:01
(Divi mani komentāri neaizgāja,mēģinu 3.reizi.Tas tā,ja nu tie divi uzpeld)
Piekrītu chingacgukam.
Ja nu ikurāt profesijas būtu jādala pēc nozīmīguma,tad aktieri augšgalā nebūtu noteikti.
Tur būtu ārsti,zinātnieki,skolotāji un vēl,un vēl.
Kaut vai izejot no tā,kas notiktu,ja šo profesiju pārstāvji slikti izdarītu savu darbu.Nu,nospēlē aktieris štruntīgi,nu un?
Piekrītu chingacgukam.
Ja nu ikurāt profesijas būtu jādala pēc nozīmīguma,tad aktieri augšgalā nebūtu noteikti.
Tur būtu ārsti,zinātnieki,skolotāji un vēl,un vēl.
Kaut vai izejot no tā,kas notiktu,ja šo profesiju pārstāvji slikti izdarītu savu darbu.Nu,nospēlē aktieris štruntīgi,nu un?
atbildēt
-10
Oļiņiete >> chingacguks
17.11.2008 15:15
Tauta ir tauta tik ilgi, cik patāv tās kultūra. Tavas debesis ir tik zemas, ka aiz tām var karoti aizbāzt.
atbildēt
-16
Mashka
17.11.2008 09:36
Ja buutu vairaak uznjeemiibas, tad "vecie" aktieri vareetu atrast sev darbinjus - vadiit beernu dramatiskos pulcinjus skolaas, kultuuras namos, maaciit runas maasklu....veel sho to...nu neliela ispeeja ir...
atbildēt
0
uh >> Mashka
17.11.2008 10:15
To ir ljoti gruuti saprast ko noziimee aktierim palikt bez teaatra,te nav runa par uznjeemiibu,aktieri nekad nav baidiijushies no darba,taas ir pavisam citas lietas,ko ar praatu,jeb neesot pasham aktierim ir neiespeejami saprast.
atbildēt
-17
Antra >> Mashka
17.11.2008 11:09
Jūs aizmirsāt tikai vienu,lai strādātu ar bērniem,vajag pedagoģisko izglītību-tāda,ko lai dara,ir mūsu likumdošana.Un jāatceras,ka ne katrs aktieris var ko vadīt,vai mācīt,jo ilgu laiku viņš pats ir mācīts un vadīts.Lomu nospēlēt-jā,bet komunicēt ar cilvēkiem-diez vai!!!!
atbildēt
-11
Zane >> Mashka
17.11.2008 15:23
Nu nevar katrs strādāt ar bērniem, lai cik izcils aktieris nebūtu. Un tie, kas var, to jau dara. Jaunās paaudzes aktieri jau piemērojušies realitātei, bet vecajiem ir grūti.
atbildēt
+23
pieminekli sētniekiem!
17.11.2008 10:53
Ar ko aktiera darbs ir izcilāks par pm.sētnieka darbu????? Ikviens darbs ir cienījams, pieminekļi ir jāceļ arī visdūšīgākajiem sētniekiem. Lai tauta atceras un godina!
atbildēt
0
janis
17.11.2008 11:48
cik var par to artmani runat....... tas ir izsmelts..... katrs mirs.
atbildēt
0
dace >> janis
17.11.2008 12:01
Izberzē acis!
Kurā vietā te runāts par Artmani?
Sorry,Tu vienīgais runā tieši par viņu.
Kurā vietā te runāts par Artmani?
Sorry,Tu vienīgais runā tieši par viņu.
atbildēt
-9
Pagātne
17.11.2008 12:51
Bija kādreiz laiks,kad aktieris -tas skanēja lepni.Atceros,ka bērnībā no laikrakstiemgriezu laukā foto,līmēju burtnīcās ,fanoju,un ta darīja daudzi.Tagad nav tādu AKTIERU,es nevaru nosaukt nevienu šodien,par kuru varētu fanot,seriālos tos nesaredzēt.
atbildēt
0
dziļpagātne >> Pagātne
17.11.2008 13:00
Pirmsākumos aktieris bija sabiedrības padibene
atbildēt
0
Zane >> Pagātne
17.11.2008 15:19
Apžēliņ, cik Tev gadu! Bildes krāj un fano bērnībā. Samierinies, ka šodien to dara cita paaudze, kurai ir savi elki, kuriem viņi wwwdraugos sūta vēstules, par kuriem balso šovos un kurus fočē ar saviem mobilajiem.
atbildēt
-5
Sandy >> Pagātne
17.11.2008 19:53
Pilnīgi piekrītu!!!!!
atbildēt
-22
sinča >> Pagātne
17.11.2008 22:23
Arī es neredzu par ko fanot.Es varu tikai fanot par saviem vecākiem,kuri ir visu mūžu nostrādājušī līki un saņem tādus pašus grašus ,kā aktieri,ja mēs bērni neapmaksātu viņiem komunalos maksājumus,tad viņiem arī nebūtu ko ēst.Tūkstošiem cilvēku zaudēja darbu,kad sāka likvidēt darba vietas,bet iekārtojās un dzīvo.Man vārds aktieris neskan savādāk,kā strādnieks,skolotājs,ārsts,šoferis.Un Džilindžera kultūru es neatzīstu.Tāda ir dzīve.
atbildēt
-6
chingacguks >> Pagātne
18.11.2008 09:38
Runājot par Rupeiku, nevajadzētu lietot vārdu kultūra. Tā jau var līdz zarnu trakta kultūrai aizrunāties.
atbildēt
-28
Dienasgrāmata
17.11.2008 19:57
njā, pat rakstā kur Artmani nevajag pieminēt, viņu piemin. Vai tas nav apnicīgi?
atbildēt
0
balss
17.11.2008 20:16
Smagi...protams smagi, ja visu mūžu esi bijis un tagad esi tikai priekš sevis savā dzīves teātrī...Katrs ir jāizvērtē individuāli.Saprotu A.Zaici. Ir teātru savienības, vismaz tāda bija.Šajā uzskaitījumā neiederas J.Pučka, kuram pašam sirdsapziņa nav tīra, attiecībā vispār par savu darbību un teātra vadīšanu, bet te pierādās ka visam mūžam jau nesarausīsi un visiem neizdabāsi.Es jau jūtu pēc J.Pučkas pieminēšanas-atkal tie kas prot grozīties pirmkārt paprasīs palīdzību sev.Tas nu gan būtu! Bet ir izcilas personības, tās gan būtu jāapzinās.Bet tāpēc par to atbild katrs teātris individuāli!
atbildēt
0
jā
17.11.2008 20:20
Kurš nesīs atbildību per tiem maksliniekiem, kuri aizgājuši tālēs zilajās, pateicoties negodīgiem un savtīgiem ielikteņiem teātrī.Es ierosinu savākt tā saucamās SAMīDīTāS TEāTRA DVēSELES.Varbūt šobrīd šie cilvēki ir vinnētāji?Vismaz spējuši iemācīties izdzīvošanas makslu!
atbildēt
0
smieklīgi >> jā
18.11.2008 11:16
jā, visām samīdītām, aizmirstām dvēselēm no teātra dāvāsim pa piemineklim!!
atbildēt
-31
bet-smieklīgajai >> jā
21.11.2008 09:57
Ar pieminekli netiksim cauri, bet ar pieredzi gan!Mums ir ļoti daudz, kurus ambiciozie teātru vadoņi un geji, nepakļaušanās dēl, izmetuši talantīgus cilvēkus uz ielas!Pietika tikai kādam teātrī palaist muri-tā pļavās zaļajās!Nekas te nav smieklīgi-tas ir traģiski, kā pusfabrikāti teātros ir kaldinājuši nosaukumus un titulus!
atbildēt
-16
Es toreiz nesapratu
17.11.2008 22:01
Tēvs,kurš bija nostrādajis visu mūžu vienā rūpnīcā,būdams pensionārs ,vienreiz gadā saņēma apsveikumu,neatceros uz kuriem svētkiem,tie bija krievu laiki,bet viņš bija priecīgs ,ka nav aizmirsts ,biju jauna un man bija grūti saprast par ko viņš tā priecājas.Esmu pensionāre, arī ilgstoši strādāju vienā vietā,bet...ir tikai daži bijušie kolēģi ,kuri apsveic,vai pazvana...Tagad visapkārt ir pelēka vienaldzība,pat necenšās izlikties,nu jā , un tas arī ir tas,kas cilvēkiem sāp....
atbildēt
0
zoss
17.11.2008 22:22
Es tiešām nesaprotu šo aktieru fenomenu. Tiesa - kultūra ir kultūra, bet arī tā man asociējas ar labiem literāriem darbiem, tradīciju izkopšanu, skolotājiem,kuri to visu nes tālāk. Ja man ir slikti ar veselību vai citas dzīves problēmas, es uz teātri neiešu - tāpat kā pie friziera. Bet daudz vairāk man vajadzīgs, piemēram, ārsts. Katra profesija ir ar kaut ko īpaša un vajadzīga, bet kurš ir vainīgs, ja esi veltījis savus nervus teātrim, nodzēries savas nestabilās nervu sistēmas dēļ, jo nespēj iziet no lomas? Ne jau valsts, ne jau tauta. Un es nesaprotu, kāpēc izcils aktieris ir tautas varonis, viņš ir labs sava amata pratējs, bet ļoti daudzi personīgajā dzīvē ir nulles - alkoholiķi, pusšizofrēniķi. Sniedz intervijas žurnālos, spriedelē par dzīvi, un cilvēki lasa un domā - ak, kas par cilvēku. Tas nekas, ka teātros notiek vājprāta lietas, viens ar otru guļ, viens no otra dzemdē bērnus, kopojas krustu šķērsu...kāpēc viņiem ir tāds neaizskarāmības un svētuma oreols? Teātris taču ir izklaides sfēra. Un galu galā daudzi no mums nav aktieri un strādā. Tātad darbu atrast var un nopelnīt var arī neaktieris. No otras puses, ne tikai aktieriem mūžs beidzas ar skumjiem akordiem. Es goda vārds, nesaprotu, kāpēc aktieris ir tautas varonis.
atbildēt
0
skudra >> zoss
17.11.2008 22:32
piekrītu.Man ir 57 gadi,no 15 gadu vecuma strādāju kaitīgu darbu un sakarā ar to pensijā tiku palaista 56 gados.mana pensija ir 141 ls.Sāp viss,kas vien var sāpēt.Darba stāžs 40 gadu.tad ko man tagad kliegt,ka valdība mani neuztur,vai es visu mūžu nemaksāju nodokļus.Iekārtojos darbāun rubīju tālāk un dzīvoju ,kā ķeizars,iedzeru zālītes,kad kas ļoti sāp un uz priekšu.Vai es esmu sliktāka,par tādu kumēdiņu taisītāju?Gan jau tūlīt,kāds gudrais man uzliks uz galvas,bet man vienalga.Teātris ir un būs izklaides sfēra ,bet daudzi tiešām smagi strādā,smagi.Un katrs par savām vecumdienām domā pats.
atbildēt
-17
zilonis - skudrai >> zoss
18.11.2008 01:39
prieks par "skudru", kas 57 g.v. iemācījusies apieties ar internetu, un kurai nav žēl naudas šim izklaides līdzeklim - komentāru rakstīšanai!!!
atbildēt
-2
rozmarija >> zilonis - skudrai
18.11.2008 11:14
Es arī piekrītu! Ikviens darbs ir cienījams. Nesaprotu ar ko aktiera darbs ir izcilāks par kādu citu darbu? Piemineklis tad jau ikvienam cilvēkam ir jāceļ, kurš sevi ar visu sirdi un dvēseli ir ieguldījis darbā!
atbildēt
-7
balss >> zoss
21.11.2008 10:15
Precīzāk vairs nevar!Tieši tā!Tāpēc es nemaz neieskatos ne žurnālos ne citur, kur nav CILVēKS-PERSONīBA.Ar skumjiem akordiem šobrīd rit visas tautas dzīve!Žēl, bet man personīgi nav neviena šobrīd dominējošā mākslinieka par kuru es varētu teikt-jā, viņš IR...Tikai pārpratums un publicitāti alkstošie!Mietpilsonisks līmenis!
atbildēt
-11
Saule
17.11.2008 23:39
Neaizmirstat pateikt "paldies" Raimondam Paulam, kurš iznīcināja Jaunatnes teātri būdams kultūras ministrs tikai tāpēc, ka Šapiro viņam neklanījās.
atbildēt
0
w
18.11.2008 08:06
Vispaar jau attiistiitaas valstiis maaklsiniekiem ir normaalas pensijas, kaa arii seetniekiem. Un ne jau visi aktieri gulj viens ar otru un ne jau visi dzer.
Gulj viens ar otru un dzer arii citi, tikai par vinjiem neraksta.
Gulj viens ar otru un dzer arii citi, tikai par vinjiem neraksta.
atbildēt
0
zoss >> w
18.11.2008 17:42
Tieši tā, tāpēc nesaprotu, kāpēc viņi ir cienījamāki par citu profesiju pārstāvjiem.
atbildēt
-13
XTC
18.11.2008 10:36
Aktiera darbs ir vispirms saistiits ar cilveekiem,aktieriem ir daudz draugu,sakaru.Ir patiesaam zel cienijamaas aktrises ja vina nespeej nomaksaat par iiri 30 ls menesii.Tad nav jeegas dziivot.Ja nav,tad nav.Patiesaam.
atbildēt
0
sanej
18.11.2008 18:34
Manuprāt aktieris-ir profesija,tāpat kā skolotājs u:ttl ,tā tad ar ko viņi ir savādāki pa citiem pensionāriem-ne ar ko!
atbildēt
0
Tā ir
18.11.2008 19:51
Vai tad būtu jāizliekas, ka mums tik VECAS galvas, ka neatcerētos, ka toreiz tos ABUS - Jaunatnes un Operas (Muzikālo) teātrus LIVIDĒJA mūsu mīļotais Raimonds Paul(i)s, kurš tolaik bija Kultūras ministrs!
Atceraties slaveno aktieri Uldi Pūcīti no Jaunatnes teātra (viņam noteiklti tai saulē ir LABĀK, nekā liekulīgajā šodienas Latvijā!) un to pašu Andu Zaici...
Atceraties slaveno aktieri Uldi Pūcīti no Jaunatnes teātra (viņam noteiklti tai saulē ir LABĀK, nekā liekulīgajā šodienas Latvijā!) un to pašu Andu Zaici...
atbildēt
0
kuka >> Tā ir
19.11.2008 06:44
Lattelekomu arī visu likvidēja Rīgā.Nu un ko,vai tādeļ visi tie kas pirms pensijas tika izmesti uz ielas tagad dzīvo miskastē?Nē,taču!!!Jādzīvo tālāk un jācīnās pašam par savu dzīvi un iztiku.
atbildēt
-38
jā >> Tā ir
21.11.2008 10:08
Kad R.Pauls par to atbildēs?Kad? U.Pūcītis vismaz būtu nodzēries kā H.Liepiņš un citi-cavā teātrī!
atbildēt
+15
PenelopeMillere
19.11.2008 11:42
vai tad kāds no mietpilsoņu, kašķīgās un skaudīgās sabiedrības ir diži vainīgs, ka kāds aktieris savā izcilajā dzīves gājumā un talanta kaldināšanā ir tik nevarīgs un ar vārgu dvēselīti, ka viņam viss ir rokās jāiedod un ar karotīti mutē jāoielej? Ja tu esi pieradis pie bezrūpīgas dzīves un aplausiem, tad nu pašam vien jāiemācās arī skarbā dzīves realitāte sagremot, ka tie aplausi nebūs visu mūžu un šai pasaulē visam ir sava mode un cena. Neviens cits pensionārs vai bez darba palikušais cilvēks nav ne par matu ne labāks, ne sliktāks kā izbijis aktieris. Un pašiem vien jāceļ tā suņa aste, kaut vai dibinot tos atbalsta fondus, tieši tāpat kā senjoru sportisti paši sevi atbalsta!
atbildēt
0
ES
21.11.2008 10:06
Tas būtu gan labi-Veidemane ar grāmatu-R.Pauls un viņa likvidatora darbība.Ne jau Jaunatnes un Muzikālais, bet arī Rīgas kinostudija!Piekrītu,nav aktiera darbs nekas īpaši izceļams, tikai viņi gozējas kā uz pannas.Mediji ir iedomājušies, ka cilvēkiem tas vien interesē kas un ar ko piem.Ķesteris guļ, MANI TAS NEINTERESē!STEREOTIPI!Pašiem amata brāļiem ir jāapzina un jārūpējas! Lai meklē līdzekļus, bet jāizvērtē katra situācija, atkal tie ņiprie saziedosies priekš sevis!Zinām mēs viņus!
atbildēt
0
Komentāri [40]
Uz rakstu ››Mēneša PIKANTUMS
[]
Mēneša VIDEO
[]
Mēneša GALERIJA
[]
Mēneša KOMENTĀRS
Viņu mīļi dēvēja par latviešu aktieru otro mammu. Mūžībā aizsaukta neatkarīgā teātra Skatuve dibinātāja un režisore
autors:Annemarija
komentars:
Visdziļākās ....