Visas turpmākās Mārtina Skorsēzes filmas būs trīsdimensionālas
Amerikāņu režisors Mārtins Skorsēze tik ļoti iemīļojis trīsdimensiju filmu veidošanu, ka plāno tehnoloģiju izmantot visās nākamajās filmās, vēsta ziņu aģentūra LETA.
Trešdien kino veltītā pasākumā "CinemaCon" režisors pauda nožēlu, ka viņa 70. un 80.gadu filmas "Raging Bull" ("Satrakotais vērsis") un "Taxi Driver" ("Taksists") nav trīsdimensionālas.
"3D attēlam piešķir ko tādu, kas skatītāju aizved citā pasaulē un ļauj tur palikt," viņš teica.
Pasākumā uzstājās arī režisors Angs Lī, kurš 2006.gadā saņēma "Oskaru" par geju mīlasstāstu "Brokeback Mountain" ("Kuprainais kalns"). Skorsēze un Lī ir to augstu vērtēto režisoru vidū, kuri 3D tehnoloģiju uzskata par kino nākotni.
Skorsēze uzskata, ka papildu dimensija ļauj skatītājiem izjust spēcīgāku saikni ar filmas sižetu un aktieriem.
Viņš atceras filmas "Hugo" uzņemšanu, kurā aktiera Sašas Barona Koena tēlotais dzelzceļa stacijas darbinieks noliecas uz priekšu, radot neparastu efektu epizodes skatīšanās laikā. "Viņš it kā iznāca no ekrāna, un mēs atkal jutāmies kā mazi bērni," sacīja režisors.
Skorsēze atzina, ka tehnoloģijas apgūšana sākotnēji šķitusi grūta, taču viņš nolēmis to izmantot pēc leģendārā šausmu filmu režisora Alfrēda Hičkoka filmu "Dial M For Murder" un "The House of Wax" 3D versiju noskatīšanās.
Režisora jaunākais veikums "Hugo", kas skatāms trīs dimensijās, saņēma vairākas "Oskara" balvas tehniskās kategorijās, kā arī ieguva visvairāk nomināciju. "Tas ir kā skatīties uz kustīgu aktiera skulptūru, gandrīz kā teātra un kino apvienojums. Tas skatītājam ļauj dziļāk ieslīgt sižetā," viņš raksturo 3D tehnoloģijas priekšrocības. "Es pamanīju, ka auditorija vairāk jūt līdzi varoņiem."
Skorsēze salīdzina 3D tehnoloģiju ar krāsaino filmu parādīšanos. Režisors atceras, ka, studējot režiju 60.gados, viņu šokējuši paredzējumi, ka nākotnē visas filmas būs krāsainas. Viņš ieteica visiem tehnoloģijas noliedzējiem padomāt par to, kā krāsainās filmas savulaik pārņēma kino industriju.
Režisors uzskata, ka tehnoloģija ļauj sasniegt kino mērķus.
"Jau brīdī, kad parādījās kino, cilvēki vēlējās trīs lietas - krāsu, skaņu un dziļumu. Viņi vēlējās attēlot dzīvi," sacīja viņš.