"Baltic Beach Party'' uzstāsies Jukušais Ģēnijs no La La Land zemes
Pirmo reizi Baltijā lielākais no spīdekļiem uz pludmales festivāla ''Tele2 Baltic Beach Party'' skatuves ar nosaukumu ''Tele2 Beach Dance House'' šogad Jukušais Ģēnijs no Čikāgas, mūzikā dīvainais un brīnišķīgais GREEN VELVET jeb Curtis Alan Jones. Viņu sagaidām, viņam ļaujamies un viņu vērtējam jau 25.jūlijā Liepājas pludmalē.
Dzimis 1968. gadā. Studējis ķīmiju Ilinoisas un Bērklijas universitātēs, tomēr nolēmis šo nodarbi pamest. Par vasaras darbos sapelnīto naudu nopircis savu pirmo muzikālo aprīkojumu – lētu bungu mašīnu, taustiņus un pulti - un pievērsies pavisam citai ''ķīmijai'' – ritma, stila un dažādu skaņu formulām.
Pats sevi atzīst par house mūzikas piekritēju. Viņa teorija par house ir vienkārša – gandrīz viss var būt house. 80. gados viņam to parādīja un viņš saprata, ka house mūzikas pamatā ir 4/4 ritms, un tāds ir arī ''techno'', ''disco'' vai pat ''new wave''.
1991. gadā Curtis Alan Jones atgriežas Čikāgā, lai īstenotu savu sapni – producētu deju mūziku. Pirmais gads pēc atgriešanās, kas paiet, dzīvojot no siera sendvičiem un nemitīgos parādos, tomēr izrādās ražīgs, jo tā nogalē iznāk pirmā CAJMERE plate "Underground Goodies"EP (E-Bay izsolēs šie vinila ripuļi "aiziet" par visnotaļ iespaidīgiem cipariem).
Nākamajā, 1992.gadā klajā nāk klajā "Coffee Pot (It’s Time For Percolator)", kas kļūst par 'underground' deju klubu "grāvēju".
Un tad jau seko pirmais patiešām lielais panākums – CAJMERE un house dīvas DAJAE sadarbības singls "Brighter Days", kurš aizkļūst līdz pat 2. vietai ''Billboard Dance'' čārtā. Tieši tad CAJMERE nolemj dibināt ''Cajual Records'', kas izlaiž ne tikai paša darbus, bet arī daudzas, jo daudzas 90. gadu house pērles no tādiem meistariem kā Johnny Fiasco, Glenn Underground, Braxton Holmes, Boo Williams, DJ Pope, Roy Davis Jr. u.c.
1993. gada beigās CAJMERE dibina vēl vienu kompāniju – ''Relief Records'', kurai lemts nodarboties ar eksperimentālāku un smagāku mūziku. Tradicionālā Čikāgas house skanējuma izkopšana un dvēseli aizgrābjošas dziesmas paliek priekš ''Cajual Records''.
"Velvet Tracks" bija pirmais darbs, zem kura Curtis Alan Jones parakstījās un par kuru atbildību uzņēmās kā GREEN VELVET – tehno-panks zaļā parūkā... Par viņa vizītkarti kļūst hits "Preacher Man", kas sevī apvienoja enerģiski perkusīvu ritmu un sprediķi baptistu baznīcas garā.
1994. gadā iznāk neprātīgies tehnofunk numurs "Flash", kas sākotnēji neizpelnās lielu piekrišanu Čikāgas klubos, toties okeāna otrā krastā uzreiz kļūst par īstu "grāvēju", tiek arī remiksēts no Carl Craig, Paul Johnson, X-Press-2, DJ Sneak un DJ Rush un licencēts izdošanai uz vairākiem Eiropas deju leibliem, jau 1995. gadā kļūstot par numur 1 arī ASV deju topā.
Arī turpinājumā GREEN VELVET neslinko – 1996. iznāk "Stalker"EP, bet gadu vēlāk singls "Answering Machine" ar "automātiskā atbildētāja solo" un zīmīgi smieklīgo frāzi "I Don’t Need This Shit!" uz pasaules deju grīdām skan vai ik nakti.
Viņa mūziku un attieksmi saprot arī kritiķi – 1999. gadā par pirmo albumu "Constant Chaos" izdevums MUZIK raksta: "..tā droši vien ir folkmūzika reiviem".
Tūkstošgades mijā seko "Green Velvet" LP, ko izdod ''Warner Bros''. Deju apakšvienība ''F-111'', tad (jau atkal neatkarīgi) iznāk tumšāk skanošais "Whatever"(2001) un arī pagaidām pēdējais albums "Walk In Love"(2005).
GREEN VELVET dēvē gan par Jukušo Ģēniju, gan vienkāršu intelektuāli. Viņš esot kautrīgs, mūzikā dīvains un brīnišķīgs, taču vienīgais, kurš pasaulei parādījis La La Land, – zemi, kurā, kā atzīst pats mākslinieks, viņš cīnās pret pārmērīgu narkotiku lietošanu. GREEN VELVET DJ-seti ir atraktīvi, tajos neizpaliek arī vokālie elementi personīgā izpildījumā.
GREEN VELVET ir pirmais bet nebūt ne vienīgais, kurš šogad turpinās kopt house mūzikas dārziņu festivālā ''Tele2 Baltic Beach Party''. Informācija par citiem māksliniekiem, kas skatāmi būs uz ''Beach Dance House'' skatuves, jau drīzumā.
Papildu informācija;
www.beachparty.lv